FAQ – Odpowiedzi na często zadawane pytania

Jak odzyskać login / zapomniane hasło do Panelu Klienta?

KROK 1: Kliknij w link inicjujący procedurę i postępuj zgodnie ze wskazówkami.

KROK 2: Na wskazany adres e-mail otrzymasz link z potwierdzeniem. Po jego kliknięciu w kolejnym mailu wygenerujemy dla Ciebie nowe hasło. Nie ma technicznej możliwości przypomnienia Ci obecnego hasła, możliwe jest tylko zastąpienie go nowym hasłem.

KROK 3: Jeśli nie wskazałeś zapasowego adresu lub nie jest on właściwy wypełnij na piśmie wniosek dostępny tutaj i prześlij go do nas faksem lub pocztą.

 

Dlaczego nie mogę wysłać poczty?

KROK 1: Sprawdź czy opłaciłeś abonament za nazwę swojej domeny i za pakiet hostingowy.  W zakresie domen zarejestrowanych w Ogicom sprawdzisz to w dziale UMOWY i ROZLICZENIA.

KROK 2: Zaloguj się do panelu i pobierz prawidłową konfigurację konta e-mail. Zwróć uwagę, że wielu operatorów telekomunikacyjnych, w tym TPSA, wymaga, aby port poczty wychodzącej ustawić na wartość 587, a nie domyślną warość 25.

KROK 3: Sprawdź, czy w programie pocztowym prawidłowo oznaczyłeś autoryzację poczty wychodzącej SMTP. Powinna być włączona.

Zobacz, jak prawidłowo
skonfigurować program poczty

Potrzebuję danych FTP, jak je uzyskać?

KROK 1: Zaloguj się do Panelu Klienta  jako Administrator Usługi

KROK 2: Wybierz Dział: Użytkownicy i Dodaj nowego użytkownika FTP

KROK 3: Wypełnij formularz i wybierz bezpieczne hasło.

KROK 4: Pamiętaj aby dbać o bezpieczeństwo hasła. Nie zapisuj haseł w formie jawnej i systematycznie zmieniaj.

KROK 5: Obejrzyj film o konfigurowaniu programu FTP, objaśniający, gdzie znajdziesz dane konfiguracyjne.

Zobacz, jak prawidłowo
skonfigurować połączenie FTP

Nie dostałem faktury. Jak ją otrzymać?

Wszystkie dokumenty sprzedaży, zarówno proformy jak i faktury VAT dostępne są w Panelu Klienta.

KROK1: Zaloguj się do panelu używając loginu administratora i wybierz Dział: Umowy i Rozliczenia.

KROK 2: Aby wprowadzić właściwy adres e-mail do przypomnień dla płatności wyedytuj swoje dane w zakładce: Dane firmy -> Dane kontaktowe

Dlaczego nie mogę odebrać poczty / nie doszedł do mnie ważny mail?

KROK 1: Sprawdź czy opłaciłeś abonament za nazwę swojej domeny i pakiet hostingowy.  W zakresie domen zarejestrowanych w Ogicom sprawdzisz to w Panelu Klienta w dziale UMOWY i ROZLICZENIA

KROK 2: Sprawdź czy nie przekroczyłeś dostępnej przestrzeni dyskowej. Po zalogowaniu do Panelu Klienta wybierz STATYSTYKI I RAPORT -> ZASOBY KONTA  i w tabeli kliknij „Przestrzeń dyskowa”.

KROK 3: Zaloguj się do panelu i sprawdź prawidłową konfigurację Twojego konta e-mail. Zobacz też film, pokazujący, jak prawidłowo skonfigurować konto poczty:

KROK 4: Sprawdź ustawienia filtrów antyspamowych. Jeśli niektóre wiadomości odbierasz, a inne nie –  przyczyną na 95% jest błąd w adresie odbiorcy, popełniany przez nadawcę Twojego maila albo zatrzymanie maila na Twoim serwerze poczty, w Twojej skrzynce lub programie pocztowym. W takim wypadku zweryfikuj swoje reguły antyspamowe. Obszerny artykuł na temat ustawień antyspamowych w Ogicom znajdziesz tutaj

Zobacz, jak prawidłowo
skonfigurować program pocztowy

Dane na fakturze są błędne, jak mogę je zmienić?

KROK 1: Zaloguj się do Panelu Klienta używając loginu administratora i wybierz Dział: Umowy i Rozliczenia.

KROK 2: W zakładce Dane firmy popraw dotychczasowe dane.

KROK 3: Na kontaktowy adres e-mail otrzymasz potwierdzenie zmiany danych.

Dlaczego moja strona się nie wyświetla?

KROK 1: Sprawdź czy opłaciłeś abonament za nazwę swojej domeny. Możesz to zrobić w Panelu Klienta -> Umowy i rozliczenia

KROK 2: Jeśli strona działała wcześniej i nagle przestała, a Ty niczego nie zmieniałeś – możliwe, że została zawirusowana. Czasami jesteśmy zmuszeni zablokować taką zawirusowaną stronę. Przywróć stronę z backupu i zmień hasła dostępowe. W Ogicom backupy kont z Panelem Klienta Ogicom są przechowywane przez 14 dni. Więcej o tym, jak odblokować stronę: tutaj

KROK 3: Upewnij się, strona została prawidłowo umieszczona. Być może w przestrzeni, do której kopiowałeś pliki skończyło się miejsce i nie wszystkie pliki strony zostały prawidłowo zapisane. Możesz sprawdzić zajętą przestrzeń logując się do Panelu Klienta jako administrator – po lewej stronie, w dziale Statystyki i Raporty -> Zasoby Konta -> Przestrzeń Dyskowa.

Zobacz, jak przywrócić
dane z backupu