Restrykcje antyspamowe

W związku z ostatnimi incydentami rozsyłania spam’u z naszych serwerów, wiele z nich zostało wpisane na tzw. listy RBL. Dla części Klientów może to rodzić trudności w dostarczaniu wiadomości.

1. Blokada niektórych państw

Wprowadzamy blokadę połączeń SMTP z krajów, z których następuje najwięcej wysyłek spam’u. Aktualna lista tych krajów jest publikowana w systemie pomocy i obejmuje m.in. USA, Rosję, Ukrainę i Białoruś. Jeśli przebywasz na terenie takiego kraju i chcesz wysyłać pocztę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta opisując Twoją sytuację w formularzu kontaktowym, abyśmy mogli przygotować dla Twojego konta odpowiedni wyjątek. Podobny wyjątek jest konieczny, jeśli korzystasz z usługi „Wysyłki poczty poprzez inny serwer” w ramach konta Gmail.

2. Wypisanie z list RBL

Prowadzimy działania zmierzające do odzyskania reputacji adresów IP – w większości wypadków efekty powinny być widoczne w ciągu 24-48 godzin.

3. Zmiana hasła i skanowanie antywirusowe

Zalecamy zaktualizowanie oprogramowania antywirusowego oraz upewnienie się, że Twoje hasło do poczty jest odpowiednio złożone. Przyczyną większości wysyłek spamu jest wykradzenie hasła z komputera użytkownika przez złośliwe oprogramowanie. Dlatego tak ważna jest ochrona antywirusowa komputera, z którego łączysz się z pocztą.