Zmiany dotyczące domen globalnych

Uprzejmie informujemy, że ICANN wprowadził obecnie na rejestratorów domen globalnych (gTLD) obowiązek weryfikacji adresów email z danych kontaktowych dla domen. Zgodnie z nową polityką obsługi domen globalnych wszystkie nowe domeny, oraz te po transferze, czy po dokonaniu cesji muszą zostać potwierdzone poprzez akceptację linku znajdującego się w mailu.

Potwierdzenie wygląda następująco:

  • abonent przy rejestracji domeny, transferze, zmianie właściciela, a nawet zmianie samego adresu email, otrzymuje od rejestratora maila z prośba o potwierdzenie (link do akceptacji w mailu)
  • tytuł maila weryfikacyjnego to „RAA verification mail”
  • nadawca maila to support@domainmaker.pl
  • abonent ma 15 dni na potwierdzenie
  • jeśli abonent nie dokona potwierdzenia domena zostanie ZAWIESZONA i wszelkie usługi z nią związane przestaną działać.
  • rejestrator wysyła dodatkowe przypomnienia o weryfikacji w 7 i 14 dniu.

Nie ma możliwości wyłączenia obowiązku potwierdzania danych kontaktowych. Abonent który potwierdzi swoje dane poprzez akceptację linku, w przypadku rejestracji nowych domen na ten sam kontakt nie będzie musiał ponownie potwierdzać danych – chyba, że dane się zmienią.

Więcej informacji dotyczących powyższej zmiany:

  • w przypadku cesji mail wysyłany jest tylko na nowy adres email i jeśli popełniono literówkę będzie można go zmienić i ponowić maila nawet w statusie zawieszonym
  • prośbę o zmianę adresu email oraz ponowienie maila weryfikacyjnego proszę zgłaszać na partner@ogicom.pl
  • domena zawieszona w whois będzie posiadać status „verification”
  • operacje które będą skutkować mailem to: zmiana adresu mailowego, cesja, transfer oraz zarejestrowanie domeny nie dotyczy np. zmiany adresu pocztowego
  • w przypadku transferu domeny najpierw wykonuje się transfer, dopiero po zakończonym transferze wysyłany jest mail do weryfikacji adresu mailowego
  • w przypadku gdy klient ma opłaconą domenę i nie potwierdzi maila np. po cesji to będzie ona zawieszona ale nadal będzie należeć do klienta do końca opłaconego okresu
  • zawieszenie następuje poprzez zmianę dns dla domeny, czyli wszystkie usługi związane z domeną przestają funkcjonować, po potwierdzeniu maila Registry przywraca dns-y jakie zostały zdefiniowane dla domeny
  • Procedura dotyczy kontaktów prywatnych (zastrzeżonych) jak i firmowych
  • W przypadku rejestracji domeny odbywa się ona tak jak dotychczas lecz po 15 dniach od rejestracji jeśli nie zostanie potwierdzony mail zostanie zawieszona

Comments are closed.